Autor:
z Richardem Docwrą, konsultantem i ekspertem ds. fundraisingu, rozmawiają Lidia Kuczmierowska i Andrzej Pietrucha


Do czego i dlaczego potrzebny jest fundraisingowy plan?

Fragment wywiadu

Richard Docwra: Plan załatwia nam kilka spraw. Pozwala pozostać skoncentrowanym, nie rozpraszać się jako zespół. Oznacza to, że ustalasz pewne jasne cele dotyczące punktu, do którego chcesz dotrzeć. Możesz potem te cele zmierzyć. Tym samym wiesz, jak ocenić wasz sukces. Plan pozwala więc osiągnąć różne korzyści. Dzięki niemu fundraising organizacji przestaje być przypadkowy. Jak wspomniałem podczas seminarium, ludzie dają się łatwo rozpraszać przez nowe atrakcyjne projekty, podniecające idee. Ale fundraising polega na koncentrowaniu się na ważnych zadaniach do wykonania, w tym na zadaniach, które są nudne, jak na przykład uruchamianie pilotaży związanych z rekrutacją darczyńców. Najważniejsze jest jednak to, że plan fundraisingowy pozwala organizacji działać zgodnie z jej strategicznymi celami. Jak mówiłem podczas dzisiejszego seminarium, tworząc plan fundraisingowy, przyjmujemy za punkt wyjścia strategię. Plan dostarcza wytycznych, jak zespół fundraisingowy może w najlepszy możliwy sposób przyczynić się do realizacji strategii.

Pobierz cały artykuł w formacie .pdf
0.086s / 2796.45 kB / 190 inc