Autor:
Patryk Dziurski

Słowa kluczowe:
marketing treści, organizacja pozarządowa, marka, odbiorcy organizacji, cele marketingu treści

DOI:
10.26368/17332265-63/64-3/4-2024-1


Marketing treści w organizacji pozarządowej

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie marketingu treści jako ważnego narzędzia komunikacji, budowania marki i zaangażowania odbiorców nie tylko w praktyce biznesowej, lecz także w działaniach organizacji pozarządowych. Autor zarysowuje koncepcję marketingu treści, wskazując jednocześnie na różnorodne możliwości jej zastosowania w praktyce. Na przykładzie National Geographic pokazuje, jak marketing treści może być wdrożony w niedochodowej organizacji. Zwraca uwagę na kluczowe kwestie użyteczności i atrakcyjności treści, w tym takie czynniki jak różnorodność form i kanałów dystrybucji treści oraz ich dostosowanie do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Wskazuje także na korzyści, które może osiągnąć organizacja dzięki dobrze prowadzonym działaniom marketingu treści:  zwiększenie świadomości marki, zbudowanie pozytywnego wizerunku, przyciągnięcie i utrzymanie różnorodnych grup odbiorców czy zwiększenie zainteresowania misją danego podmiotu.

Content marketing in a non-governmental organization

Abstract

The aim of the article is to present content marketing as an important tool for communication, brand building and audience engagement, not only in business practice, but also in the activities of non-governmental organizations. The author outlines the concept of content marketing, while pointing at diverse possibilities of its application in practice. Using the example of the National Geographic, he shows how content marketing can be implemented in a non-profit organization. He draws attention to key issues of usefulness and attractiveness of content, including factors such as the diversity of forms and distribution channels of content, as well as content adjustment to the needs and expectations of the audience. He also points out the benefits that an organization may gain from well-conducted content marketing activities: increasing brand awareness, building a positive image, attracting and retaining diverse audience groups, and spreading interest in the mission of the entity.

Pobierz cały artykuł w formacie .pdf
0.478s / 2797.45 kB / 190 inc