O poruszających historiach, darczyńcach i wytrwałości fundraisera – perspektywa wielkich organizacji fundraisingowych
Fragment wywiadu
Lidia Kuczmierowska: Co to są wielkie organizacje fundraisingowe? Przedstawiłeś tę koncepcję podczas seminarium i brzmi ona bardzo obiecująco. Jak powstała i co oznacza? Czym jest w praktyce wielka organizacja fundraisingowa?
Alan Clayton: Upraszczając, wielka organizacja fundraisingowa to taka, która dramatycznie zwiększa swoje przychody, a jej wzrost pozostaje zrównoważony.
LK: Dramatycznie, czyli…
AC: Zazwyczaj chodzi tutaj o zwiększenie przychodów o dwieście do czterystu procent w średnim okresie, czyli w ciągu od pięciu do dziesięciu lat. Z kolei osiągnięcie zrównoważonego wzrostu oznacza sytuację, gdy zaspokajamy potrzeby dwóch grup klientów: beneficjentów i darczyńców. To zdarza się organizacjom, które są równie dobre w biznesie fundraisingowym, jak i w realizowaniu swojej misji.
Pobierz cały artykuł w formacie .pdf